Villa Hidden Jewel in Oost Bali

27 december 2019 - Tumbu, Indonesië

Op onze reis door Bali hadden we het oosten van Bali hoog op ons lijstje staan en ruim een week hier gepland. En dat bleek zeker de juiste keuze! Wat een prachtig deel van Bali zeg. Oost Bali wordt ook wel het authentieke of mystieke deel van Bali genoemd en dat klopt helemaal. Hier geen massa toerisme maar prachtige witte stranden en de mooiste waterpaleizen van heel Bali. Er is zoveel te doen voor zowel ons als de kinderen.

We hebben in Oost Bali gekozen om in Villa Hidden Jewel te verblijven zodat we vanuit de villa Bali konden ontdekken en een lekker thuis hadden waar we bij konden komen van alle ervaringen van de dag. Toen we bij de villa aankwamen viel onze mond open....wat prachtig, ruim en alles klopt.En het uitzicht...adembenemend. We werden ontvangen door de staff met een welkomstdrankje en een prachtige bloemen ketting. Nadat onze koffers in de kamers gelegd waren hebben we ons lekker bij het zwembad genesteld op de heerlijke loungers en zijn de kinderen gaan zwemmen en spelen. Wat zo lekker is in de villa is dat je helemaal verzorgd wordt. Gelijk werd een bintang en voor mijn vrouw een witte wijn gebracht met heerlijke nootjes. Een droomvilla!

Gewoon niets doen en verwend worden. Elke dag is er heerlijk voor ons gekookt. Er ligt een uitgebreid menu in de villa waaruit je kan kiezen, en het mooie, je betaald alleen de kosten van de ingrediënten die gekocht worden. Deze zijn laag omdat tegen lokale prijzen wordt ingekocht en de dame houd alle bonnetjes bij. De kok zit bij de prijs inbegrepen :-) Echt top geregeld! Ook voor de kinderen is er genoeg keuze en als je iets wil wat er niet opstaat is dat geen probleem. Ze zijn super flexibel en niets is teveel gevraagd.

We zijn met de kinderen veel op white sand beach geweest. Dit is zo'n lekker strand vlakbij de villa. We hebben met de kids de afspraak gemaakt dat we de ene dag wat cultureels of een andere leuke activiteit gingen doen en de andere naar het strand. Een van de mooiste waterpaleizen vonden wij Taman Ujung Waterpalace. We zijn hier vanuit de villa naar toe gelopen en de hele middag daar gebleven..zo mooi is het. Je kunt er ook een drankje en een hapje doen. De kinderen vonden naast het strand, Bukit Lemped super leuk. Dit zijn bamboo bruggen door de bomen. Zeker een tip als je met kinderen bent.  Vanuit de villa is alles makkelijk te bereiken. Je kan veel met de scooter doen (dit vonden wij echt heel erg leuk) of als je dat niet wenst regelen ze vanuit de villa een auto met chauffeur voor je. Wil je een hele dag op pad met een auto en chauffeur dan koste ons dat ongeveer 50 euro. Prima prijs.

Wij vinden Villa Hidden Jewel in Oost Bali echt een aanrader en gaan er zeker nog een keer terug. Wij willen de hele staff van de vila bedanken want mede door hen is voor ons echt een onvergetelijke vakantie geworden waarvan we met het gezin nog jaren gaan genieten. Hieronder een paar foto's van deze droomvilla in Bali.

villa hidden jewel header imagewww.villahiddenjewel.com. view riceJPGHidden Jewel dining with view

Luxe villa Hidden Jewel view from dining Bali

villahiddenjewel.com offering